Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Friday, November 21, 2008

Dugaan.............

Assalamualaikum.....

Tak banyak yang dpt di update di sini. Perkembangan kami ialah kami sibuk dengan aktiviti promosi, bagging dan deco kami punya tempat. Maklumlah appoitment penuh sampai bulan depan. Ramai yang tepon cakap nak melawat. Alhamdulillah. Mana tau kot kot ada rezeki di situ.
So, kepada pembaca yang sudi nak datang tu , janganlah segan segan, call kami dulu agar kami dapat mengatur masa lawatan. Masuk adalah percuma.

Hari ini, wife tersayang pi la nak hantar sambil survey market baru kat Kawasan S.Petani. Tapi agak kecewa kerana kedai yang cakap nak amik ngan kami pon x mau amik dah. Kedai kedai baru pon susah jugak. Tapi tak semua tempat la yang tolak.
Ini gara gara ada pengusaha kat sini yang tolak sekilo RM4.00 . Perh..camna nak lawan nie?
Contract farming pon ambil RM5.50. Kami tolak harga yg terendah RM7.50 sekilo. Beza RM3.50. Surrender kami. Even kalau di jual ngan harga tu, kami lak yang rugi . Modal pon x balik. Duit upah orang lagi! duit sewa rumah lagi. Ni la masalah yang kami sedang hadapi dan kami akan hadapi dengan tabah.
So, kepada pengusaha di sekitar Sungai Petani dan di Sungai Petani sendiri, kalau nak jual RM4.00 tu , bolehlah jual kat saya. Saya beli berbanyak.

Jugak kepada para otai otai kat luar sana atau para kekawan yang lain, tolong bagi idea sat camna nak jual sekilo RM4.00 tanpa kerugian. Saya dah tak tau camne nak kira.

Note :- Kat tempat kerja lak, baru di kuatkuasakan larangan menjalankan perniagaan.
Waaaaaaaaaaaaaa sedihnya. Tabah.. Mesti kena tabah.

Banner Maker
BannerBreak.com - Banner Maker - Banners - MySpace Layouts

1 comment:

kulat said...

Assalamualaikum bro ...

Dlm cdwn ni mmg byk dugaan. Kalau dekat kat sini Insya Allah kami blh ambik cdwn tn pd harga yg lebih baik dr contract farming.

Bagi saya issue ni kita jgn ambik port sgt. Saya masa mula mula dulu pun byk masalah dr segi saingan.

Bagi saya yg penting kita kena jaga supply ... make sure hari hari kita hantar no matter what kalau terpaksa rugi utk sehari pun x pe janji jgn putus penghantaran cdwn kita tu kepada pembeli.

Second, make sure kita jaga kualiti. Bila byk sgt reject maka credibility kita jatuh. So make sure jaga 2 benda ni Insya Allah x kira apa hg org lain jual cust x akan lari.

So far saya dah ada 2 kes cam ni. Alhamdulillah dlm semgu 2 dia cari balik kita & Insya Allah depa tak tukar lagi sbb dia tau supply kita tak akan putus dan kuality terjamin & bila dia cari kita balik ... masa tu lah kita dajust balik harga. At least naik dlm 50sen as pengajaran utk dia sbb x percayakan kita. Insya Allah cuatomer yg cam ni x akan lari dah sbb dah face bad experience.

Harap ianya dpt membantu tn. Sorry x dpt bagi feedback awal sbb sibuk